Stan przedcukrzycowy – dieta dla osób zagrożonych cukrzycą

Niektórzy ludzi w pewnym momencie życia mają charakterystyczne objawy. Odczuwają senność i zmęczenie w ciągu dnia. Ich wzrok zaczyna się trochę psuć, a dodatkowo są bardziej głodni i spragnieni. To znak, że w organizmie zaczyna się dziać coś, co może doprowadzić do rozwinięcia się cukrzycy. Na szczęście są sposoby, aby temu zapobiec. Wystarczy zmienić swoje nawyki żywieniowe. Jaka będzie dobra na stan przedcukrzycowy dieta?

Zalecenia dietetyków

Oczywiście ktoś powie, że nie ma się czym przejmować, bo to jeszcze nie poważna choroba. Przecież poziom cukru jest podwyższony tylko w małym stopniu. Jednak z czasem taki stan, rozpoznany po kilku latach, spowoduje, że organizm nie poradzi sobie z przemianą węglowodanów. Jeżeli więc nie chcemy zmagać się z cukrzycą typu 2 i jej niebezpiecznymi powikłaniami, powinniśmy, jak podpowiadają dietetycy, zastosować odpowiedni jadłospis. Sprawdźmy zatem, jak wygląda odpowiednia na stan przedcukrzycowy dieta.

Stan przedcukrzycowy dieta, czyli co należy spożywać?

Kiedy już wiemy, dzięki wynikom badań, że występuje u nas stan przedcukrzycowy dieta, do której się przyzwyczailiśmy, musi ulec szybkiej zmianie. Trzeba ją dostosować tak, aby nie dopuścić do nagłych skoków glukozy w naszej krwi. Wtedy wymienione na wstępie tego tekstu symptomy mogą zniknąć i będziemy cieszyć się zdrowiem przez kolejne, długie lata. Pierwsza zasada polega na jedzeniu kilku małych posiłków dziennie, z zachowaniem czterogodzinnej przerwy. To sprawi, że węglowodany będą dostarczane równomiernie.

W codziennym menu nie może więc zabraknąć m.in.: ziemniaków w mundurkach, brązowy ryż, kasza jęczmienna oraz pieczywo razowe i makaron ze strączków. Dodatkowo zbawienne okażą się warzywa z dużą ilością błonnika i witamin, a także owoce o niższej zawartości cukrów, spożywane tuż po głównych daniach w surowej postaci albo podgotowane na parze.

Czego unikać w naszej diecie?

Wiemy już, że na stan przedcukrzycowy dieta będzie idealna, jeśli w jej skład wejdą powyższe produkty żywnościowe. Na koniec warto jeszcze pamiętać, co może być dla nas szczególnie szkodliwe. Otóż najgorsze okażą się słodycze. Musimy je ograniczać stopniowo. Co więcej, nie jest także wskazane picie zarówno gazowanych płynów, jak i nawet soków owocowych czy zdrowego miodu albo kompotu.

Dzięki opisanym tutaj poradom, efekty nowej diety będą widoczne już po kilku tygodniach! Nie znajdziemy się wśród milionów Polaków, którzy muszą zmagać się z najbardziej niebezpieczną odmianą cukrzycy. Właśnie dlatego warto przestrzegać innych zasad żywieniowych.

Redakcja menudiabetyka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *