Zdrowe zakupy spożywcze

To wszystko, co umieszczamy w swoich koszykach podczas zakupów spożywczych, później oczywiście spożywamy. A nie zawsze nasze wybory są zdrowe i dobre. Jeżeli idziemy do sklepu „na głodnego”, niemalże zawsze dajemy się skupić na kupienie czegoś nadprogramowego, czyli chociażby gotowych paluszków rybnych, które na pewno nie są zdrowym obiadem. Planujmy więc swoje posiłki. Róbmy zdrowe zakupy. Przygotowujmy sobie listę tego, co będziemy jeść w kolejnych dniach, a dopiero potem sporządzajmy listę zakupów, by później już bez problemu zawsze gotować wyłącznie wartościowe i zdrowe obiady.

Mimo wszystko nawet z taką listą na zakupach spożywczych musimy zachować czujność. Zawsze istnieje bowiem ryzyko, że wydamy pieniądze na coś, co totalnie nie jest tego warte. Trzymajmy się swojej listy. Miejmy wręcz klapki na oczach i niech nie interesują nas żadne inne produkty, których nazwy nie występują na naszej kartce. Wiemy, co mamy kupić, więc tego się po prostu trzymajmy. A im lepiej i dokładniej sporządzimy wcześniej taką listę, tym większa szansa na uniknięcie błędów podczas robienia zakupów, które nierzadko kończą się niepotrzebny wydaniem pieniędzy albo zakupem nieodpowiednich i niezdrowych rzeczy.

Zdrowe zakupy umożliwią nam przygotowywanie posiłków w większych porcjach. Dbajmy więc o to, by w naszym domu zawsze był zapas owoców i warzyw (choćby nawet tych mrożonych), orzechów, oliwy z oliwek, różnych puszkowanych przetworów oraz żytniego makaronu, kasz czy brązowego ryżu. To właśnie z tych najprostszych i najbardziej podstawowych produktów zawsze będziemy w stanie wyczarować jakiś wartościowy i zdrowy obiad.

Przeczytaj więcej na goldo.pl

Redakcja menudiabetyka.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *